Dersin Adı | Satınalma Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LOG 405 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler, tüm temel satınalma fonksiyonlarını, küresel kaynak alımı aktivitelerini, etkili satınalma sistemlerini, satınalma sürecindeki ilgili kriterleri, en iyi tedarikçileri belirlemeyi, satınalma sürecinde takım olarak çalışabilme yetisine, satınalmanın firmanın karlılığında nasıl bir etkisi/önemi olduğunu anlayıp, e-satınalma aktivitelerini yönetmeyi öğreneceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin temel amaçları satınalma , satınalma işlevsellikleri, satınalma sistemlerindeki farklılıklar ve bu alandaki yaklaşımların işlenmesidir. Nitelik, nicelik, zaman fiyat ve kaynak gibi satınalma değişkenleri ayrıntılı olarak incelenir. Ayrıca tedarikçiler ile ilişkiler ve bunların satınalma sistemleri üzerindeki etkileri de incelenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Chapter 1 in Purchasing & Supply Chain Management, 3rd ed, R.Monczka, R.Trent and R.Hanfield |
2 | Satın almanın kapsamı ve önemi | Chapter 1 in Purchasing & Supply Chain Management, 3rd ed, R.Monczka, R.Trent and R.Hanfield |
3 | Satınalma Süreci ve E-satın alma | Chapter 2 & Chapter 17 in Purchasing & Supply Chain Management, 3rd ed, R.Monczka, R.Trent and R.Hanfield |
4 | Satın Alma Stratejisi Geliştirme ve Etik Hususlar | Chapter 3 & Chapter 14 in Purchasing & Supply Chain Management, 3rd ed, R.Monczka, R.Trent and R.Hanfield |
5 | Tedarikçi Seçimi ve Değerlendirme-Tedarikçi Geliştirme | Chapter 7 in Purchasing & Supply Chain Management, 3rd ed, R.Monczka, R.Trent and R.Hanfield |
6 | Vaka Analizi | Vaka materyalleri |
7 | Tedarikçi Tabanı Oluşturma | Chapter 9 in Purchasing & Supply Chain Management, 3rd ed, R.Monczka, R.Trent and R.Hanfield |
8 | Vaka Analizi | Vaka materyalleri |
9 | Tedarikçi kalite yönetimi-Tedarikçinin Sürece Erken Dahil Edilmesi- Ara rapor haftası | Chapter 11 in Purchasing & Supply Chain Management, 3rd ed, R.Monczka, R.Trent and R.Hanfield |
10 | Satın Almada Stratejik Maliyet Yönetimi | Chapter 10 in Purchasing & Supply Chain Management, 3rd ed, R.Monczka, R.Trent and R.Hanfield |
11 | Satın Almada Müzakere | Chapter 12 in Purchasing & Supply Chain Management, 3rd ed, R.Monczka, R.Trent and R.Hanfield |
12 | Vaka Analizi | Vaka materyalleri |
13 | Final Proje Sunumları | |
14 | Final Proje Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı |
Purchasing & Supply Chain Management: With 50 Supply Chain Cases, 13/e by Michiel Leenders, Anna Flynn, P. Fraser Johnson, Harold Fearon, ISBN: 0072873795, McGraw Hill, Irwin.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Purchasing for Bottom Line Impact: Improving the Organization Through Strategic Procurement by Lisa M. Ellram, Laura M. Birou, ISBN: 0786302178, McGraw Hill.
World Class Supply Management by Cavinato, Joseph L., Flynn, Anna E. and Kaufman, Ralph G., 7th Ed., ISBN: 0071445137, Mc Graw Hill.
The Supply Management Handbook by Burt, David N., Dobler, Donald W., Starling, Stephen L., 7th Ed., ISBN: 0072290706, Mc Graw Hill. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 50 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 143 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder. | X | ||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur | X | ||||
3 | Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır | X | ||||
4 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
5 | Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır | |||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder | |||||
7 | Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir | |||||
9 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır | |||||
10 | Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest